Boende hos Stena Fastigheter

                                                                                          OBS!
Har du fått ett sms som säger att ditt avtal i Phonepark inte kunde förnyas? Vi har förenklat månadsbiljetten för boende så att den fungerar som både boendetillstånd och biljett i ett. Tidigare krävdes både ett digitalt boendetillstånd samt en separat biljett. Nu är dessa en och samma produkt för alla som köper månadsbiljett i Phonepark.
För att vi ska kunna vara säkra på att det endast är hyresgäster hon Stena Fastigheter har vi infört att hyres-id krävs vid köp.
Detta innebär tyvärr att all som köpt en månadsbiljett i Phonepark innan 2020-08-13 inte kommer att få den förnyad automatiskt, utan måste aktivt gå in och köpa en ny biljett. Därefter kommer biljetten förnyas automatiskt som innan.
OBSERVERA! Detta gäller endast de som köper månadsbiljetten i Phonepark. De som köper månadsbiljett via Easypark påverkas inte av ändringen.

För hyresgäster hos Stena Fastigheter i Fisksätra, Kvarngärdet, Sätra och Ekebo behövs ett digitalt parkeringstillstånd för att få använda deras parkeringsplatser och köpa en månadsbiljett. Parkeringstillståndet får du via appen PhonePark som finns att hämta hos både Google play och Appstore, se manualen och länkar nedan.

Varje hushåll kan nyttja max 2 st tillstånd för boendeparkering utomhus, det vill säga att du kan ha två stycken bilar inom ditt hushåll.

Notera att parkeringstillståndet måste vara registrerat och aktivt i PhonePark för att vara giltigt. Annars kan en kontrollavgift komma att utfärdas. Kostnaden för månadsbiljett betalas i betalautomat, via EasyPark eller Phone Park.

För att registrera och köpa tillstånd i appen behöver du ange ditt ”kontraktsnummer”, för att visa att du är hyresgäst hos Stena Fastigheter.
I appen efterfrågas hyres-id som är en del av ditt kontraktsnummer som du hittar på ditt hyreskontrakt eller om du loggar in på Mina sidor (hos Stena Fastigheter), och exempelvis tittar på dina avier.
I rutan för Hyres-id i appen anger du dem första 10 siffrorna i kontraktsnumret, alltså inte de två sista.
Exempel: Om ditt kontraktsnummer är 11111-11111-11 så skriver du i appen 11111-11111.

Hittar du inte ditt kontraktsnummer på Mina Sidor kontakta uthyrningstockholm@stena.com eller serviceanmälan 0771 – 40 50 50.

Garageplatser i Fisksätra

Parkeringstillstånd för garagen vid Karpgatan och Braxengatan i Fisksätra köps också via Phone Park. Mer information om Fisksätras garage hittar du här.

Ladda ner Phonepark till din iPhone eller iPad här:

‎Phone Park
Price: Gratis

Ladda ner Phonepark för Android här:
Phone Park
Price: Free